Cursuri de Japoneza

Acum vreo saptamana am dat peste site-ul Casei de Cultura a Studentilor din Bucuresti iar acolo am reusit, dupa “multe” cautari, sa gasesc un curs de limba japoneza care m-a interesat din motive copilaresti, trebuie sa recunosc (sunt un fan anime, si nu mi-e rusine la varsta mea), dar spre care m-am indreptat fara ezitare. Le-am trimis oamenilor mail si desigur ca nu mi-au dat confirmare, dar nu conteaza asta, iar astazi, in jurul orelor 19.00 am ajuns si eu in fata CCSului Bucurestean.

Cladirea este… frumoasa pe dinafara, frumoasa in holul central; are un bar cu tot ce vrei si ce nu vrei (cu tot ce-ti permiti si nu) dar sala in care facem orele de japoneza este mica, imbatranita si fara scaune suficiente (drept dovada am stat pe o masa). M-am intalnit si cu Sithette, care a aflat DE LA MINE despre acest curs (tre’ sa dea o bere, dar am uitat s-o invit in seara asta) si am stat la ora de curs sustinuta de Kazuko sensei. O persoana care stie olecuta de engleza, olecuta de romana si japoneza cat cuprinde (ne-a povestit ca ea este dintr-o familie stabilita in Edo – Tokyo de azi (Edo suna asa de mult mai frumos) de 7 generatii si eu saracu de mine sunt prima generatie nascuta in Bucuresti si deja am ajuns un mitic badaran :D) Nu stiu cata japoneza o sa prind, dar engleza o s-o repet sigur la ora ei.

Cam atat as avea de spus. Cursurile o sa le tinem in aceeasi sala imbatranita sui yobi (adica miercuri) de la orele 19.00. Poate reusesc totusi sa prind ceva japoneza si cu ajutorul anime-urilor poate reusesc sa prind ceva mai multa. (tine-mi pumnii).

Oricum, sunt curios daca o sa ajung sa incurc semnele japoneze cu cele ebraice (odata ce la faculta studiez ebraica biblica). Nu ma chinui sa-ti explic cum se face notatia in japoneza hiragana (multumesc Izzi) dar oricum, e foarte ciudat pentru ca inca nu inteleg cum se face notatia a doua consoane, una langa alta. Pana acu, invatand doar combinatia de consoana+vocala si vocala singura. Oi trai si oi vedea. Un singur lucru e cert… Centrul de Patristica din Japonia ma asteapta :D

P.S. Am uitat sa mentionez (dar mi se pare evident) ca doar fani anime sunt la cursul asta. App. de asta, am citit “Omul din castelul inalt” si baiatu’ are dreptate… o sa ne invadeze japonezi, nu neaparat cu arme, ci prin cultura si traditie.

« »

34 Răspunsuri

  1. Da, da, da, de la tine stiu. Iti dau o bere, doua, trei. Iti dau si un ceai ca o sa stii sa il bei dupa ce te duci la cursurile de ceremonie a ceaiului
    Gambate (adica noroc) cu semnele japoneze, sper sa nu le incurci prea rau cu cele ebraice.:)

  2. da, esti badaran, dar curand vei fi un badaran care vorbeste japoneza! :D

  3. ARIGATO GOZAIMASU izzi des (cred). Kusso ca nu mai stiu nimic altceva in japoneza :p cred c-o sa-mi creasca mie o hige alba pana prind eu ceva k-lumea.

  4. 死は終わり

  5. ne e nevoie sa se alature consoane. hiragana este minimul necesar pentru a scrie orice in japoneza. mai tarziu, prin kanji o sa inveti alte scrieri. un amestec de hiragana si kanji se foloseste in general.nici katagana nu strica…
    Gokouun o inorimasu!

  6. salut,am vrut sa te intreb cum ai dat de aceste cursuri ca doresc si eu atat demult sa fac ,sunt o fana a desenelor animate si am prins cateva cuvinte ,….deci daca ai un raspuns pt mn ,trimite-l pe adresa (am inteles, ti-am raspuns, am editat sa nu ramana mailul tau la indemana oricui – by Tezeu), multumesc mult!

    P.S. Cu placere – by Tezeu

  7. si mie mi-ar placea sa invat japoneza.Nu stiu cat de dificila este scrierea -banuiesc ca se bazeaza mai mult pe simboluri asa cum procedeaza si limba chineza .Insa pronuntia este foarte grea . Daca ai gresit intonatia, risti sa spui altceva:).

  8. Sincer, nu stiu exact cum merge cu intonatia. Eu n-am avut probleme datorita numarului mare de anime-uri avute la bord.

    Scrisul in schimb este usturator de dificil. Concluzia mea a fost ca japonezii/chinezii/coreeni nu prea au ce face toata ziua si inventeaza simboluri pe care le folosesc in locul scrisului (scuze, nu-i frumos sa rad de culturile exotice dar am ramas frustrat dupa ce-am reusit sa dibui hiragana cat de cat si apoi mi s-a pus in fata katakana urmand sa incep de abia apoi kanjiurile)

    Se pare ca oamenii astia n-au trecut inca la simplificarea simbolurilor. La extrema opusa ar fi evreii, care nu prea se chinuiau cu vocalele si doar mai tarziu au realizat ca traditia orala nu este in deajuns pentru a pastra diferitele texte.

    Oricum, un link folositor ar fi http://japanese.about.com/ iar o carte in lb. romana (singura gramatica editata, din cate-am vazut, in lb. rom) ar fi de gasit la Ed. Niculescu (eu am comandat-o si e reusita, iar pe langa asta mai am un dictionar japonez-roman cu care merg in tandem)

    De asemenea, pentru gramatica ceva mai avansata am “Profu’ de Japoneza” in blogroll, un blog pe 360 facut de un profesor de japoneza american, destul de reusit, tot dupa umila mea parere :D

  9. ce vreau eu sa styu sunt semnele japoneze…atat…in rest styu sa vorbesc mult din limba…ex:nihon go ga,sukoshi hanasemasu…si numele meu in japoneza este Katakiarika…cineva sa imi trimita semne japoneze tot alfabetul plsssssssssssssssss

  10. Sa fi fericita.

    Ti-am trimis mail.

  11. salut. imi poate spune cineva dc se mai tin cursurile si daca se fac si pt incepatori care stiu ceva katakana si hiragana…? pls…!!! ms mult!

  12. “dc” inseamna “de ce”? Daca da, atunci cursurile se tin pentru a invata Japoneza.

    Se tin si pentru cei avansati, din pacate, din cate stiu eu, inscrierile s-au facut deja de ceva vreme.

  13. “dc” insemna daca… :P mersi,oricum, desi nu prea mi-ai raspuns la intrebari… :P

  14. Pai ti-am raspuns. Cursurile se tin, nu te mai poti inscrie insa. Promit ca sapt. viitoare voi face un blogpost cu cateva linkuri utile si ceva carti in limba rom. pt. lb. nipona.

    Sa ma intorc din Tm.

  15. nihongo gambate kudasai, dakara nihongo muzucashi da yoo, kantan janai des, wtashiwa nihongo shaberu dakara ocasan nihongin des. GAMBATE NEE

  16. Bafta mea ca sunt suficient de prost incat sa nu am pasiuni dinacestea. In rest bravo tie daca prinzi ceva si aia ne invadeaza poate pe tine or sa te faca sef de baraca in lagarul in care o sa intram cu totii. Sa ne fereasca Dumnezeu de valul galben.

  17. Lol…ce tarziu am vazut asta :((…any way….daca pritr-o minune ai putea sa mai rasp.:Se mai tin in prezent cursurile?Iti trebuie ceva anume sa te inscrii?Se platesc?Unde as putea si eu sa vin ? (trimite un mail sau ceva te rog pe adresa aceasta: pucca_46@yahoo.com )Arigato! XD

  18. Buna. La fel ca si Pino am vazut si eu acum, cautand pe net, postul asta. As vrea sa stiu daca se mai fac cursuri, respectiv inscrieri. Eu am mai facut ceva japoneja la scoala si la centrul Ariel, insa nu au fost destui doritori ca sa se mearga mai departe cu un nou modul… :(
    Asteptam vesti!

  19. salut tuturor! am dat intamplator peste acest post, incercand sa aflu cum pot urma niste cursuri de japoneza. motivele sunt diverse…nu numai ca imi plac animeurile dar am o curiozitate stranie pentru cultura asiatica. de aceea daca poate cineva sa imi ofere orice tip de informatie despre astfel de cursuri (perioada de inscriere, taxe, desfasurarea cursurilor. locatie, etc) imi poate scrie pe adresa: ems_ems89@yahoo.com. multuesc anticipat pentru orice raspuns :)

  20. hello…vreau si eu info de un curs de japoneza..daca mai e vreunul acum prin toamna.multumesc.

  21. c tare si tye ity plac anime-urile:X:X eu sutn din constanta si ash vrea si eu sa invatz japoneza am incercat sa iau nijte cursuri dp net dar n-am reusit dar am dat peste un curs care se tine in bucuresti ptr limba japoneza aici in cta o sa se tina cursuri d japoneza l mn in lic o sa ma duc sper sa prind si eu cv acolo cum sunt cursurile dk ai inceput

  22. Okay tr sa fim prieteni. Ador animeurile si manga si de asta vreau sa invat japoneza, dar nu gasesc niciun curs. Daca stie cineva unde pot sa incerc si eu, dar in Bucursti, trimiteti-mi un mail KittyTeea@yahoo.com. onegai shimasu

  23. Buna! Eram curioasa ce progrese ai mai facut la limba japoneza. Adica, mai exact, vreau sa stiu daca e eficienta metoda de la Casa de Cultura. Ai mai continuat sa studiezi sau ai renuntat? In caz de raspuns A, la ce nivel ai ajuns?

  24. @Miheala: Raspunsul este B. Adica mi-a fost lene sa continui studiul. La casa de cultura poti primi cel putin o vaga ghidare. Din pacate, dupa umila mea parere, nu asa ar fi trebuit sa se inceapa cursurile. Eu unul am fost pierdut pentru ca nu stiam unde incepe si unde se termina o propozitie, nu stiam topica frazei si nici regulile elementare ale declinarilor/conjugarilor etc.

    Este totusi o cale de a invata hiragana, katagana si cateva kanji dar… este probabil cel mai nepotrivit curs de limba straina la care am avut ocazia sa particip. Poate-i doar parerea mea, I dunno.

    Intre timp… cu putina perseverenta poti studia singura atat semnele (se gasesc pe net.) cat si cateva fraze uzuale (exista un manual de japoneza uzuala editat la Niculescu cu tot cu CD… il recomand desi de un an de zile ma tin sa pun mana sa-l studiez ca lumea, poate la tine o merge, eu stiu?)

  25. As dori sa stiu daca oricine poate sa mearga la CCS si daca se platesc orele. Si daca se mai tin si anul asta. Si eu sunt o fana anime :D

  26. Sunt constantean, am in spate sute de giga de animeuri. In acest moment ascult muzica japoneza. Vreau sa cunosc oameni care au aceleasi pasiuni ca mine. Adica as vrea sa cunosc oamni care iubesc animeurile, care iubesc Japonia si cultura japoneza.
    Am 23 de ani, daca ai o retinere sa discutam, nu o face, probabil ca esti prea mic… :D

    Tezeu, ai un nick puternic, sper ca sti de unde provine… :D

    sabinmn@yahoo.com pentru orice aveti legat de japoneza sau cultura japoneza…

    Tzeu, daca ai timp, trimite-mi si mie ceva documentatii legate de nihongoga …

  27. cine ma poate ajuta si pe mine sa invat japoneza? dac cateva cursuri de vreo luna…id meu este sakura_tetsu….nu conteaza cat timp imi ia :)

  28. deci…as vrea sa stiu daca aceasta este cartea de la editura niculescu despre care vorbeai mai sus^_^ >>> http://www.pro-librarie.ro/carte/x–i11133

  29. Da, cam aia e cartea…

  30. thanks for the answer …

  31. Spor la japoneza! ;)
    Gambate yo ne

  32. arigatou matane josei

  33. sunt frumoase si simbolurile japoneze.azi am deseneze felurite simboluri astfel prin ele comunic si nimeni nu intelege ce scrie doar inafara care stiu limba coreana.

  34. si eu sunt fana anime si as vrea sa invat japoneza. mai stiu cate ceva asa

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 28 other followers

